2013. március 22., péntek

Sonkás- paradicsomos spagetti




Isteni finom, roppant gyors tésztaétel. María oldalán találtam, csak a fűszerezésben tértem el, mert nekem ezek a fűszerek voltak itthon. Nagyon szuper ötlet, hogy a szószban főzzük meg a tésztát!! Köszi a receptet! :)


Hozzávalók:
  • 1 fej vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • kb. 3 ek. olaj
  • 15 dkg. sonka
  • 1 l. paradicsomlé (házi)
  • 3 kk. görög sült fűszerkeverék
  • kevés édesítő
  • 8 dl. forró víz
  • 1 csapott ek. só
  • 50 dkg. spagetti
  • 8 db. bazsalikomlevél.


Elkészítés:

Az apróra vágott hagymát kevés olajon megdinszteljük, hozzátesszük a felcsíkozott sonkát, a fokhagymát.
Kissé megpirítjuk, aztán felöntjük a paradicsomlével.
Beletesszük a fűszereket, és néhány percig forraljuk.
Majd felöntjük a 8 dl forró vízzel, beletesszük a sót, majd a kettétört spagettit.
Jól elkeverjük, és forrás után 8 percig főzzük lefedve, de egyszer- kétszer
megkeverjük.
A tűzhely elzárása után  hozzátesszük a megmosott, felaprózott friss bazsalikomot, ezzel még néhány percig állni hagyjuk, majd tálaljuk.
Esetleg megszórhatjuk még némi reszelt sajttal.




Jó étvágyat!! :)

5 megjegyzés:

  1. Ez szerintem is szuper ötlet! Én is olvasom Mária blogját, de ez fölött elsiklottam. No lássuk csak... sonka nincs itthon, egyéb van. Na nem most állok neki, de mindenképpen tesztelni fogom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. No, még szerencse, hogy nem éjjel állsz neki tesztelni. :D Egyébként is jobb ez frissen tálalva. Látod így van ez, valaki mindig mutat a másiknak egy olyat ami fölött esetleg elsiklik. :) Érdemes kipróbálni! :)

      Törlés
  2. Nagyon örülök, hogy ízlett :)! Mi nagyon szeretjük az ilyen tésztákat (én duplán, mert kevesebbet kell mosogatni).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Én szintén örültem a kevesebb mosogatni valónak! :) Szoktam nézelődni nálad, nagyon klassz receptjeid vannak.

      Törlés
  3. Nekem leégett és nem puhult meg a tészta :( Nyilván én rontottam el, csak most szomorú vagyok, mert benne a sok alapanyag, meg az időm :( lehet még kipróbálom :(

    VálaszTörlés