2013. március 2., szombat

Citromos- mákos keksz




Ismét egy kekszet hoztam. :) Érdemes kipróbálni, mert nagyon finom. A receptet Szemirámisznál találtam.
 


Hozzávalók:
  • 30 dkg. finomliszt
  • 17 dkg. olvadt vaj
  • 20 dkg. cukor (nálam: fele cukor, fele xilit)
  • 1 egész tojás
  • 2 nagyobb citrom leve
  • 1 kk. szódabikarbóna
  • 2 dkg. mákszem egészben
  • csipetnyi só.







Elkészítés:

A hozzávalókat összegyúrjuk, és legalább 1 órára hűtőbe tesszük.
A tészta elég lágy, ragacsos, de ne tegyünk hozzá több lisztet,mint a receptben van, különben kemény lesz a süti.
Béleljünk ki egy tepsit sütőpapírral.
A masszából vegyünk el diónyi mennyiséget, és kezünkkel formázzunk belőle golyókat, és rakjuk a tepsire.
Forróvízbe mártogatott kanál hátlapjával kicsit lapítsuk el a golyókat.
Melegítsük elő a sütőt 180 C fokra.

Kb. 10-12 perc alatt süssük készre a kekszeket. Ha picit kezd barnulni a széle, már jó. A tepsin hagyjuk kihűlni.
Dobozban tárolva sokáig eláll. :)

Nem olvasztottam meg a margarint, csak puha, szobahőmérsékletű volt.


3 megjegyzés:

  1. Így együtt még nem próbáltam, a citromosat nagyon szeretem:) Guszták:)

    VálaszTörlés
  2. Szeretem az ilyen egyszerű rágcsálnivalókat!

    VálaszTörlés
  3. Kati, Marisz57!
    Köszi szépen! Nagyon finom, érdemes kipróbálni. :)

    VálaszTörlés