2012. február 26., vasárnap

Sós rúd perectésztából :)




Rájöttem ám, hogy mi a kelt tészta kívánás oka! :))) Nemrég nyílt egy pékség nálunk, és minden nap munkába menet kénytelen vagyok elmenni mellette. Persze jártam már benn is egyszer- kétszer, de az illatok... 
Van egy Sós négyes nevezetű pékáru, amit amikor megkóstoltam egyből a perec, az a békebeli (nem száraz) jutott eszembe róla. Aki járt úgy 30 éve kb. (na, azért most hogy ezt leírtam, kicsit ledöbbentem,. de rég voltam gyerek... ) a Városligetben, Állatkert, Vidámpark környékén Pesten tudja miről beszélek. :D
Mindez akkor lett világos számomra, amikor a neten bolyongva Maxnál megpillantottam ezeket a rudakat. Elvesztem! :)  
Aztán még egy gyors mustra ChefVikinél is, és neki is álltam. Kicsid ducibbak lettek, mint szerettem volna, nem teljesen az az íz jött vissza, de kit érdekel ez most?
Nagyon finom... volt. 
Nem teljesen két óra alatt, nem hogy elkészült, de el is fogyott. :)


Hozzávalók:
  • 70 ml. olaj
  • 2,5 dl. tej
  • 50 dkg. liszt
  • 1 ek. cukor
  • 1/2 ek. só
  • 2,5 dkg. élesztő

A tetejére a sós máz:
  • 2 ek. liszt
  • 1 ek. só
  • annyi víz, hogy palacsintasűrűségű masszát kapjunk 

Elkészítés:
 
A hozzávalókból tésztát dagasztunk, kelesztjük kb. 40 percig.
Ha megkelt, lisztezett munkalapra borítjuk, 20 egyenlő nagyságú darabra vágjuk. 
A darabokból ujjnyi-kisujjnyi vékony hosszú hurkákat sodrunk, négyesével egymás mellé pakoljuk a sütőpapírral borított tepsibe.
Lekenjük felvert tojással, és 180 fokra előmelegített sütőben kb. 25 percig sütjük.
Közben a sós kence hozzávalóit összekeverjük. 
Azon forrón, ahogy kivettük a pereceket a sütőből, kanállal megcsurgatjuk őket, így "ráköt" a tetejére.






Jó étvágyat! :)

7 megjegyzés:

  1. De jóóó! Én tuti, 1 kg lisztből készíteném. Akkor legalább 4 óra hosszáig is eláll:-)

    VálaszTörlés
  2. Elrágcsálnék belőle szívesen... :)

    VálaszTörlés
  3. Nálunk is lehet ilyet kapni!

    Mekkora jó ötlet - homlokára csapó smiley :-))

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta, és ötletes a formázás! Mentem is a receptet! :)

    VálaszTörlés
  5. Én is mindjárt megenném. A jó kis perecek......egyenesen is finom lehetne, ha kapnék belőle.:))

    VálaszTörlés
  6. Ezt én nagyon szeretem! A receptet vittem, köszönöm szépen! :))

    VálaszTörlés
  7. Gerdi!
    Megértem! Talán úgy maradna belőle tovább is. :)))

    Gabriella!
    Köszi, ígérem legközelebb gondolok Rád is. :)

    Chef Viki!
    Köszi! :)))

    Hankka!
    Köszi, nyugodtan, szerintem nem bánod meg! :)

    Tücsi!
    Egyenesen is finom, perecnek, meg igazi időutazás lehet. :)))

    Szabina!
    Igazán nincs mit! :)

    VálaszTörlés